marca 18, 2016

3 szybkie i pożywne ŚNIADANIA
z owocami całorocznymi


Do niedawna nie przywiązywałam dużej uwagi do śniadania. Odkąd zaczęłam przyswajać dobre nawyki żywieniowe jest to dla mnie najbardziej rygorystycznie przestrzegany punkt żywieniowy dnia. Śniadanie to najważniejszy posiłek, każdy to wie, ale nie każdy się do tego stosuje. Odkąd odkryłam, że po solidnym i wartościowym śniadaniu czuję się dużo lepiej i mam sporo więcej energii, przywiązuję dużą wagę, co zjadam z samego rana (czy też bliżej południa :)). Dalej w ciągu dnie nie zawsze udaje mi się trzymać zasad, ale śniadanie to świętość! Oto trzy przykładowe, dobrze zbilansowane śniadania, które równie dobrze mogą być przekąską, czy deserem, zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieciaków.


Będąc wegetarianką muszę zwracać uwagę na to, by dostarczać odpowiednich składników i komponować posiłki bardziej wartościowe. W zasadzie to jedząc mięso też powinno się to robić, ale z doświadczenia wiem, że ten nawyk ciągle kuleje. Dobrze zbilansowane śniadanie powinno być źródłem witamin, składników mineralnych, białka, nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz węglowodanów. Dodatkowo bardzo ważne są flawonoidy, antyoksydanty i częste w niedoborach żelazo i magnez. Poniższe propozycje zawierają wszystkie te elementy, co na pewno da nam kopa na cały dzień i będzie poranną bombą zdrowotności. Jeśli nie jadacie śniadań w domu równie dobrze sprawdza się na wynos, zapakowane skrzętnie w pudełku. Bazą wszystkich trzech są owoce, które możemy dostać, przez cały rok, nawet w mało bogatej w owoce, porze zimowej.


# POMARAŃCZE


Co potrzebujemy:

  • - pomarańcza
  • - płatki jaglane
  • - wiórki kokosowe
  • - migdały
  • - nasiona chia
  • - jogurt naturalny, kefir lub mleko roślinne
  • - syrop z agawy

Co robimy:
Pomarańczę kroimy w kostkę i dodajemy po trochu każdego ze składników (ok. 1 dużej łyżki). Do całości dajemy jogurt, kefir lub mleko i łyżeczkę syropu z agawy. Całość mieszamy w misce i gotowe!


# BORÓWKI i BANAN


Co potrzebujemy:

  • - borówki amerykańskie - ok. 3 łyżek
  • - banan
  • - płatki owsiane
  • - nasiona słonecznika
  • - amarantus ekspandowany
  • - jogurt naturalny, kefir lub mleko roślinne
  • - syrop z agawy

Co robimy:
Procedura podobna jak powyżej ;)


# KIWI i GRUSZKA


Co potrzebujemy:
  • - kiwi - 2 sztuki
  • - gruszka
  • - czekolada gorzka (ok. 70-90% kakao) lub gorzkie kakao
  • - otręby żytnie
  • - siemię lniane
  • - orzechy włoskie
  • - jogurt naturalny, kefir lub mleko roślinne
  • - syrop z agawy

Co robimy:
Znów procedura się powtarza, bo to naprawdę szybkie i banalne przepisy ;)



Ot, cała filozofia! Przygotowanie śniadania zajmuje ok. 5-10 minut. Składniki typu amarantus, nasiona chia, czy siemię lniane, które nie każdy ma w domu starczą na spokojnie na miesiąc codziennego użytkowania, a są bardzo bogatym źródłem żelaza, białka, czy magnezu, których nie dostarczy nam żaden inny produkt w tej jednej małej łyżce. Warto pamiętać również o spożywaniu gorzkiego, naturalnego kakao, który jako jedyna roślina zawiera endorfinę, czyli tzw, hormon szczęścia.

Szczęśliwmy się więc, jedzmy zdrowe i pyszne śniadania, a dzień od razu stanie się piękniejszym :)

SMACZNEGO!




2 komentarze:

  1. Pyszne pomysły :) Lubię takie śniadania. Czy płatki owsiane/ jaglane wcześniej moczysz albo gotujesz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ani nie moczę, ani nie gotuję tylko wsypuję na sucho ;) Po chwili w jogurcie, czy też innym w/w specyfiku same namiękną i są pyszne :)

      Usuń

TOP